donderdag 6 juni 2013

Terugblik trainingsweek #1

Bij deze de eerste post in mijn terugblik trainingsweek serie. Deze serie zal zo lang doorgaan als dat mijn blog leeft, op naar de 50 dan maar!

Ik tel de weken vanaf maandag dus dat betekend dat ik ernaar ga streven om tussen elke zondag en maandag 23:59 te posten, dat word nog wat.

Omdat ik de duursporten pas weer sinds kort heb opgepakt moet ik mijn trainingen langzaam opbouwen. Met een gestaag tempo stapte ik dus maar op de fiets om eens te kijken hoe het ging.
Al met al een lekkere her-kennismaking met de fiets. Omdat ik nog niet zo lang in Lunetten woon was het lukraak richting het groen rijden. Gelukkig zitten de weilanden op 10 minuten afstand en is het lekker veel rechtuit.

2 dagen hierna weer de pendalen opgestapt om een wat korter ritje te maken en nog op tijd terug te zijn voor een koffie bij de Village.
Met een iets hoger tempo gereden en uiteindelijk nog op tijd terug gekomen om Jimmy niet te lang te laten wachten. Deze zelfde dag nog richting Galgenwaard gegaan om bij Runnersworld nieuwe hardloopschoenen te kopen.

Mijn geest dacht eigenlijk nog wel een beetje in mijn oude conditie te zitten waar ik als training vaak 10-15km liep. Beginnen met 5km zal wel goed zijn dan, of niet?
Niks bleek minder waar, wat erg zeg! Ik schaamde me toen ik na een half uur de spieren al voelde protesteren, terwijl ik echt een laag tempo had gezet. Daarbij ook de route verkeerd ingeschat, net als bij de fiets liep ik maar lukraak ergens heen. De hoeveelheid groen verbaasde me wel, hier is heel wat loopplezier te behalen!

En phoe, wat merkte ik dat mijn lopen achteruit is gegaan, een flinke portie spierpijn vergezelde me de volgende ochtend in het ochtenwaken.

In het weekend weer gaan fietsen en gigantisch verdwaald geraakt, verkeerde wegen gekozen met veel stoplichten en dat kan je zien aan het tempo.
Uiteindelijk thuis gekomen en mezelf voorgenomen om in ieder geval een aantal wegen van deze route definitief te vermijden.

Dit was een nogal slordige eerste week, en vanaf de komende (al weer bijna geƫindigde) week zullen alle drie de disciplines voorkomen met hopelijk stijgende resultaten deze zomer.



1 opmerking:

  1. Max ik weet wat je bedoeld,ik heb een blessure en daardoor moet ik het hardlopen weer heel langzaam oppakken.
    Heel frustrerend als je niet meer kunt wat je altijd kon :-(

    Heel veel succes ermee.

    BeantwoordenVerwijderen