maandag 10 juni 2013

Terugblik trainingsweek #2

Daar zijn we dan, aan het eind van een week zonder dame, op moment van schrijven dan. Deze week bestaat nog vooral uit uitproberen en opbouwen van trainingen. Daarbij gebruik ik nog geen schema en staat alleen zwemmen op maandag en vrijdag vast.

Ik begon de week met hardlopen in het eind van de ochtend. Ik denk deze keer bijna een goed ronde te hebben gevonden voor een 5 kilometer, ik kwam een klein stukje te kort.
Het ging goed, en het weer was vooralsnog voortreffelijk! Volgende keer maar eens kijken of ik een goede 5km kan vinden zodat ik daar op kan trainen.


Daarna ben ik gaan zwemmen, omdat ik nog geen goed horloge (lees Garmin) heb voer ik hier met de hand iets in om een indicatie te geven. Als super beginner kwam ik het bad binnenstappen en dik een half uur te vroeg. Na een half uurtje wachten begon ook de 2e shift en na een korte voorstel ronde met andere beginners konden we dan gaan zwemmen. Nouja, zwemmen.. op de bank liggen. Droogzwemmen dus om de techniek een beetje te oefenen. Daarna nog wat oefeningen tegen de muur gedaan om uiteindelijk het bad zelf in te gaan met een plankje tussen de benen. Om zacht te zeggen: het ging voor geen meter. Ik hoopte stiekem dat ik na een les of 4 wel de borstcrawl door zou hebben, maar na deze eerste les zet ik deze gedachte maar uit m'n hoofd en ga ik niks forceren. 2x per week zwemmen met als doel het eind van deze zomer een normale borstcrawl te kunnen.

De volgende dag voor het werken lekker op de fiets gestapt met een doel van 50km. Nu me ondertussen redelijk bekend te voelen met de wegen maar gewoon lekker veel rechtuit gegaan.
Uiteindelijk net de 50km niet gehaald, maar het was wel een lekkere tocht. Graag zou ik de 30km p/u willen vasthouden, en dit zal mijn streven zijn voor de komende maand(en).

Twee dagen hierna vol met goede hoop geprobeerd zonder sokken te gaan hardlopen. Dit resulteerde uiteindelijk in een vervelende blaar. Hierna mezelf afgevraagd wat het eigenlijk voor nut heeft behalve in de toekomst 5 seconden tijdwinst in T2. Mezelf lichtelijk vervloekt en pleisters gekocht.
Wel een goede ronde van net iets boven de 5km gevonden. Deze zal ik aan gaan houden de komende weken en hier op m'n snelheid gaan verbeteren. 20 minuten lijkt me hiervoor wel een streven.

De vrijdagavond weer gaan zwemmen, wederom veel te vroeg en 20 minuten in totale eenzaamheid gezeten op een bankje in een compleet leeg zwembad. In de laatste minuten kwamen tot mijn grote opluchting een paar andere atleten aan plus een invalster als trainer. Het was bijzonder rustig deze avond wat ervoor zorgde dat ik een complete baan voor mezelf had. Ben deze keer begonnen zonder plankje te zwemmen wat rampzalig ging. De lieve woorden van de trainer zal ik dan nog wel een tijdje bij me houden.
Ik vind het zo zielig voor je. Je doet zo ongelofelijk veel moeite, maar je komt gewoon niet vooruit. 
 Dit bevestigd alleen maar dat ik gewoon meer moet trainen, al zal het wel helpen dat op de maandag een speciale beginnerstrainer is. Hopelijk pik ik weer een paar goede tips op.

In het weekend is het qua sporten stil geweest. De zaterdag was zoals altijd een dag werken van 7-4 en daarna even bijslapen. Diezelfde avond net voor middernacht de dame des huizes opgehaald in Duitsland en in de auto bij het vallen van de 00:00 is ze 25 jaar geworden. De zondag stond in het thema van haar verjaardag en daardoor dus ook niet gesport.

Hopelijk gaat komende week het lopen beter ivm de blaar die ik opgelopen heb. Anders fiets en zwem ik wel iets meer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten